Panduan Mulakan Bisnes Burger

Modal Bisnes Burger


Modal Bisnes Burger. Untuk memulakan perniagaan burger anda, selain mengetahui cara buat burger yang betul dan sedap. Modal untuk memulakan bisnesnya perlu diambil kira dan di rancang dengan teliti. Untuk itu, seelok-eloknya anda baca Panduan Bisnes Burger untuk pemahaman seluruh aspek dalam bisnes ini. Di halaman ini, admin hanya kongsi dan fokuskan pada modalnya sahaja..

Modal Bisnes Burger

Modal Bisnes Burger


Apa yang pasti modal keseluruhan untuk memulakan bisnes ini tidak tinggi. Hanya peralatan seperti kedai burger saja memerlukan kos sedikit tinggi manakala peralatan lain-lain dengan modal biasa.

Gerai Burger

Jika anda ada skill dalam membuat gerai burger, modalnya pasti dapat dijimatkan. Kalau tiada, boleh upah orang membuatnya atau anda boleh menyewanya. 

Gerai burger >  Anggaran dalam RM1500 atau lebih..
Sewa gerai burger+ kuala burger > Anggaran RM250 sebulan..

Tong Gas

Anggaraan dalam RM60..


Barang insect

Seperti scraper, pisau, penekan burger dan lain-lain, anggaran dalam RM50..

Roti burger

Sebungkus (ada 40 biji) anggaran dalam RM8..

Daging Burger

Jika anda ingin menggunakan daging tempatan seperti daging Ramli, rasanya sudah elok. Kos untuk satu pek 50gram burger daging ialah RM5 manakala burger ayam ialah RM5..

Sayur sayuran

Seperti tomato, bawang, timun batang dan lain-lain, anggaran dalam RM40..

Sos dan mayonis

Ini wajib kena anda, kalau tiada perencah ini dalam menu burger anda. Alamaknya ke luat la bisnes anda..huhu. Okey, anggaran dalam RM30..

Pembungkusan

Nak jimat guna surat khabar..huhu. Nak yang elok plastik putih dan kertas burger anggaran dalam RM10..

Okey, ini antara anggaran modal bisnes burger yang dapat admin kongsikan. Mungkin ianya tidak tepat tapi rasanya lebih kurang macam ini. Nak lebih elok, minta otai-otai perniaga burger kongsikan di ruangan komen..


Modal Bisnes Burger

Semoga bermanfaat untuk anda yang ingin memasuki dunia Usahawan Burger. Mencari rezeki yang halal, jujur, rajin dan konsisten pastinya akan memberikan kejayaan dalam apa-apa bidang yang anda ceburi. Dan, pastikan juga anda membaca Panduan Bisnes Burger untuk ilmu dan kejayaan anda..

0 Komentar untuk "Modal Bisnes Burger"

Back To Top